DANIEL FARISH NAUFAL . SYAFIQ JEEPRY . JEPE' . 18 TAHUN . EX'SMK LIKAS . 35 . STAY GORGEOUS . GREYY . GREEN . SIMPLE . LOVELY . AQUE_APIKZ@YAHOO.COM . TWITTERIANS . FACEBOOKER . BLOGGERIANS ;) HAVE A NICE ENTRY.

Wednesday, March 27, 2013

trip to MANUKAN island ~


haii. post untuk hari just mau ceritakan pengalaman saya bersama teman'teman saya time kami di pulau manukan kemarin bersamaan dengan 27/03/2013. tak sangka boleh juga menjejak kaki ke pulau manukan tuu kan. makaa last'last minit ni kami plan. Alhamudulillah dengan rezeki tuhan yang diberi dapat juga kami merasakan keseronokan itu even pada mulanya kami plan nak jalan awal tp tengah hari pula tergerak. gara'gara si YUSUF lambat datang. hahaha tidak jadi masalah juga bah tuu. dia lambat bersebab juga.

time kami naik bot sudaa kan, punya syok dapat menikmati perjalanan kami dan saya berharap sangat saya tidak muntah sebab tau la kan aku nii. segala mabuk darat, udara , laut dan macam'macam lagi aku ada. tapi nasib baik laa tidak juga aku mabuk. sekejap jaa pun perjalanannya. tidak payah la nak risau sangat. haha ;D beberapa mimit kemudian kami telah pun sampai ke destinasi. punya la ramai orang especialy tourist. segala mat salleh dan minah salleh bertempiaran di sana. termasuk la juga orang korea. haha. berjemur ja kerja dorang disana. setelah itu, kami pun mencari tempat yg sesuai untuk kami letak barang'barang kami. paling hujung la bha juga kami pilih. 

then, lepas ja letak barang, terus pegi tandas tukar pakaian. drg si rafy, didi, alfy dan lain'lain seksi amat joo. aku tidak laa. sebab takut hitam sgt satu badan. haha. pakaian mandi aku time tuu hanyala seluar treksut dama baju lengan panjang. tututp habis bha badan. hahaha. i dont care. lepas tuu kami pun apa lagi terjun laa ke laut tidak kira tengah hari kami terjun sejaa. punya sandii. first'first tidak aku pandai guna tuu google. hahaha. last'last pandai juga akhirnyaa. boleh laa ikan dia byk jugaa. cantik'cantik lagii. sempat juga kami kasi makan tuu ikan. geli jo geli aku rasa. hahaha :D then moment yg paling sandi sekali ialah time aku boleh'boleh lemas sama si mukhriz time tuu. punya la sandi. nasib ada si yusup p tolong. haha itu pun masi jugaa lemas nii. weii kalau tidak bisa mati gue disana. tuu penjaga steady jaa menengok, ingat tuu main'main kaa ! haiyerrr. tp apa'apa pun mmg enjoy laa kami time tuu. banyak gamat kami p jumpaa. hahaha. geli'geli aku mau pegang. 

kami disana tidak lama juga laa. dari jm 12 samapai jm 4 sejaa. tp puas hati juga laa. banyak kenangan dpt kami created disana. saya tidak akan dapat lupa apa yg kami buat disanaa. ada free show lagi. hahah itu biar kami2 jelahh yg tahu. kamu tak payah tahu. hmm byk juga gambar kami ambil disana tp belum kena upload lagi. entah bila lah kena upload nii jo. hmm setakat ni jelahh aku nak share'share dekat kamu k. tidak banyak juga bhaa. hope you enjoyy k ;) Assalamualaikum.



gambar nii kena snap before kami gerak


gambar dorang jelahh :D

No comments:

Post a Comment